Tydelig Kommunikation

 Ønsker I:

  • Klar og respektfuld kommunikation overfor kunderne?
  • Bedre samarbejdsrelationer på arbejdspladsen gennem konstruktiv  dialog?

Assertiv Kommunikation er et konkret værktøj til at sige sin mening med respekt. Det handler om at kunne styre en samtale – og således skabe fokus, nærvær og bedre dialog.

Workshop af en 1/2 – 2 dages varighed

Kursus

Kurset henvender sig til medarbejdere, der ønsker at være mere tydelige og konstruktive i deres kommunikation – både til kunden og til hinanden på arbejdspladsen.

Kurset tager form af en workshop med afsæt i Assertiv Kommunikation, som er et værktøj til at kommunikere konstruktivt og med respekt. Deltagerne lærer at udtrykke sig direkte og ligeværdigt, uden at undertrykke dig selv eller andre. Det er således også et konkret værktøj til at forebygge misforståelser og minimere konflikter.

Assertiv kommunikation er konkret adfærd, man kan lære.  Vi kommer arbejder dog også med de mentale overbevisninger, der kan påvirke kommunikationen, såvel som lærer om psykologien, der kan støtte den enkelte i at kommunikere med overskud.

Deltagerne går fra kurset med:

5
Indsigt i egne kommunikationsfælder og muligheden for at agere anderledes
5
værktøjer til at handle konstruktivt og positivt i sin kommunikation
5
bevidsthed om at udtrykke sig direkte og ligeværdigt
5
forebygge misforståelser og minimere konflikter
5
et konkret værktøj til at passe på dig selv og sige fra med respekt, hvis grænser overskrides

 

Kurset tager form af en workshop og kan vælges som en kort introduktion på 1/2 – 1 dag eller et intensivt træningskursus med cases over 2 dage. Der veksles mellem teori og øvelser. På 2-dages kurset er der desuden mulighed for at træne konkrete cases fra egen hverdag. 

Kurset kan tilpasses efter behov. Kontakt mig for at få mere at vide og for at høre, om det kunne passe til netop dit behov.